dilluns, 11 d’abril del 2011

Es Mercadal - Son Bou

Distancia: 18Km - Dificultat: Mitja

Com tots es que viviu a Menorca sabreu es una ruta que es pot fer amb cotxo tranquilament i en meins de 30 minuts. Però sa meva intenció era fer-la trepitjant es minim esfalt posible i per camins publics o amb servidum de pas. De 18Km que vaig fer de ruta 7,5Km va ser inevitable fer-los per carreteres asfaltades.

Per començar sa ruta ho vaig fer desde sa rotonda que hi ha baix de sa montanya del Toro, lo primer pujar cap el Toro per anar a cercar es cami Vell del Toro, 1,5Km de pujada per una carretera esfaltada amb algunes rampes de un 21%.

Pujam fins s'antigua cantera just pasada trobam unes barreres amb un botador.

Passades ses barreres ens hem de desviar a l'esquerra i ja som en es camí Vell del Toro

Ara toca baixar per una pista de terra entre ullastres i mates, es camí està net i sa baixada esfá curta.

Si feim es camí al reves baix trobam un cartell que en indica.

Apartir d'aquest punt un cami semi-esfaltat ( te mes grava que esfalt actualment) en dur fins es Cami d'en Kane

Una vegada arribam as cami d'en Kane hem de girar a la esquerra amb direcció Alaior. Es nostre pròxim objectiu es sa ruta cicloturistica que en dura fins es poble d'Alaior.

Ara toca caminar 2Km per asfalt. Fins arribar a sa casa de colonies de Santa Eularieta.

Just passat aquest cartells be en es revolt trobam sa desviació de sa Ruta cicloturistica.

Es camí ens dur fins es camï Vell des Migjorn que arriba fins Alaior.

L'unic que hem de fer es seguir ses idicacions que trobarem.

Passam un petit pont i ens espera una pujada que passa per dins es bosc.

Es cartells ens van indicant es camí i sa distancia que falta per arribar a Alaior.

Apartir de aquest punt i fins arribar a Alaior trobarem una pista de semi-asfalt, però es un camí ple de revoltons i molt poc transitat que es fa entretingut.

Despres d'una hora i mitja de caminar ja he arribat as poble d'Alaior devora s'esglesia de Sant Pere Nou.

Un petit descans i seguim ses indicacions de sa ruta cicloturistica ara en direcció Maó.

Baixam per es carrer Verge del Toro fins baix de tot.

Seguim ses indicacions de sa ruta sempre en direcció Maó.

Ara agafam un caminet semi-asfaltat que te unes casetes molt peculiars.

Arribam fins un desviament aqui es cartells no indican sa direcció correcta estan mal colocats, hem de girar a la dreta i pasarem per devora ses pistas de tenis.

Finalment arribam a sa carretera de Cala Enporter deixarem de seguir sa ruta Cicloturistica, hem d'atravesar i seguir recta, per un caminet que fa pujada.

Aquest caminet ens durà fins s'aparcament de sa nova escola, que es alla hon vaig començar sa sortida de fa un parell de setmanes.

Ara toca anar cap es camí Vell de Son Bou , tot aquest tram es identic a sa ruta anterior.

Fa dues setmanes ets ametllers estaven florits però aquesta semana encara mes.

Recordar que es camí ens dur fins a sa carretera hi seguieix a s'altre banda.

Fins aqui vaig arribar fa dues setmanes.

Ara toca caminar per sa carretera en direcció Son Bou durant 1.5Km, será es tros mes dur de tot es camí perque es una carretera bastant transitada i caminar amb cotxos que et passen per es costat no es massa agradable.

Quant trobam aquest cartell hem de girar a l'esquerra alla segueix es Camí Vell de Son Bou.

A partir d'aquest punt seguirem ses indicacions.

Passarem per es costat des lloc de Son Bou, i seguim camí envant.

I fins aqui arriba es camí Vell de Son Bou, ens deixa dalt de sa platja.

Ara baixare fins sa platja, i agafam un caminet petit que hi ha devant.

Ens dur per un tros de bosc, entre es restes d'una urbanització que no va tirar envant.

Ens deixa a un cami esfaltat que atravesam per seguir baixant cap a sa platja.

Ara es camí ens dur per unes antigues construccions militars de sa guerra civil.

Seguim baixant per uns caminets no massa ben marcats peró ja sa baixada es pura intuició.

I finalment per unes escales arribam fins sa carretera que ens deixa devora s'aparcament

En total 3,30 hores caminant, sensa aturar massa vegades. En temporada alta hi ha autobusos que ens duen fins Alaior. Però antes podeu aprofitar per visitar sa Basilica Paleocristiana que hi ha devora sa platja i si fa prou calor una estona a sa platja i un bany no es una mala opció.

Aquesta vegada per problemes amb es GPS es track esta dibujat a ma, peró es recorregut es exactament es que jo vaig fer.

Conso Triay Coll ha dit...

t'estàs superant, xaval!!!

Migue Pons ha dit...

Ja ja ja ... Gracies!!!

J.Pujol ha dit...

D'aquí uns anys aquest blog serà ruta obligada per molta de gent, be ja ho es i jo es primer......molt be

Migue Pons ha dit...

Moltes gracies per es teu comentari, s'unica intenció es compartir amb tots voltros ses rutes per animar-vos a fer-les.