diumenge, 1 de maig del 2011

Camí des Campàs - Santa Ponça

Distancia: 10Km aprox. - Dificultat: Mitja-Baixa

Durant de ses vacances de Setmana Santa, vaig aparcar es senderisme, uns dies de vacances amb sa familia a Portaventura van ser fantastics.

Aquest cap de setmana han tornat a sortir ses Chirucas a fer camí, una sortida sencilla però amb un encant especial.

Es una ruta circular, primer de tot es camí des Campàs un camí que no havia fet mai, despres es camí des polvorí i per acabar una visita a sa Cantera de Santa Ponça, un autentic final de luxe per aquest recorregut.

Per començar deixam es cotxo aproximadament en es kilometre 14 de sa carretera Maó-Ciutadella, devora un diposit de carga de camions d'aigua.

Desde aquí partim direcció Ciutadella, pondem anar per darrere ses valles de sa carretera general.

A uns 300 metres trobarem es Camí des Campàs.

Està indicat amb un cartell per el que no ens podem equivocar, pasarem per demunt un pont, en aquest cas es torrent està completament sec i es cavalls l'aprofitan per passetjar i menjar.

Es camí es bastant pla, encara que hi ha un poc d'herba es pot passar sense cap problema, açò indica que no està massa transitat.

Suaument va pujant i enfora veiem es poble d'Alaior.

S'única senderista que he trobat era una tortuga que mes que caminar preferia dormir.

Seguim es camí que en cap moment ens permet desviarnos.

A un troç es pot veura restes de s'entic empedrat.

I finalment es camí des Campàs acaba a sa carretera de Sant Jaume.

Seguim carretera envant en direcció sur durant uns 900 metres,  trobarem un desviament a l'esquerra que hem de seguir.

Deixam s'esfalt per una pista de terra. Aquest camí ens dur en dirrecció a sa carretera de Son Bou.

Durant es trajecta trobarem diferents elements etnologics del camp menorquí.

Barraca de bens

Vell pou

Vistes d'Alaior

Vistas de sa montanya del Toro.

Poc abans d'arribar a sa carretera de Son Bou ens desviarem a l'esquerra, per es camí Vell de Son Bou ( camí que vaig fer en passades sortides) aixi evitam tenir que caminar per s'asfalt.

Es camí ens dur fins sa carretera però segueix a s'altra banda.

Seguim es cami Vell fins arribar a un desviament, giram per l'esquerra, cap a sa carretera de Son Bou.

Caminarem sols 100 metres per sa carretera en direcció a Alaior, i ja trobam es camí des Polvorí.

Aquest camí es diu així perque hi ha un polvori militar que actualment està abandonat fa uns 20 anys encara estava en funcionament.

Sa pista està asfaltada però amb molt males condicions, hi ha trams que son practicament de grava. En pocs metres ja trobam sa garita de guardia des polvorí i despres  totes ses construccions derroides per es pas des temps i de s'home.

Sa vegetació s'apordera des seu lloc.

S'erossió humana es notable.

Despres de caminar una estona entre edificacions mig derroides, seguim es camí que ara ens durà per es barranc d'en Rellotge.

Es camí passa per es barranc i despres d'una estona mes de caminar, a la dreta nostre trobarem un camí de terra que puja, aquest ens dur fins sa Cantera de Santa Ponçà.

Una petita pujada i ja veiem es cartell.

Ara toca relaxarnos i disfrutar des paisatge que ens brinda aquesta vella cantera de marès.

Una entrada espectacular.

Un poc abans des cartell de s'entrada hi ha un caminet a ma esquerra que ens dur dalt de sa cantera, desde alla veiem una vista diferent d'aquest fantastic entorn.

Es camí puja fins dalt de sa cantera.

Unes vistes espectaculars
 Una vegada hem visitat sa cantera tornarem cap es camí des barranc i seguim envant, poc abans d'arribar trobarem una casa amb una construcció curiosa.

Un parell de passes mes i es camí ens deixa devora es punt d'inici. He caminat com unes 2 hores tenint en conta que ha sa cantera de Santa Ponça hi he fet una estona.

Aqui teniu es Track de sa ruta

Daniel Alcalá Almela ha dit...

Hola Migue,espectaculars els canyons de la Cantera de Marès, també m'agradat molt la barraca.
Llàstima lo dels graffitis.
Molt curios lo de trobar una tortuga.

Salutacions.

Migue Pons ha dit...

Gracies Dani, lo de la tortuga no et diré que sigui corrent, però alguna que altre n'he trobat i aquesta era bastant gran.
Els graffitis tens tota la raó.
I la cantera es el mes espectacular de tot, sobre tot la entrada per el passadis estre amb les altes parets.
Salutacions

Menorquines ha dit...

Hola, dia 18 de juliol vam fer aquesta ruta unes quantes amigues i ens va agradar molt. Van seguir les teves indicacions i sols ens vam perdre un parell de vegadesl però gràcies a les fotografies que tenies vam trobar el camí tot d'una. L'entrada de la cantera...¡Espectacular! A més hi havia un cavall que vam suposar estava entrenat per les festes i feia bots...Fantàstic! Segur que seguirem altres rutes que tens marcades. Gràcies

Migue Pons ha dit...

Gracies a voltros per visitar sa meva pàgina, m'alegra que hos vagi agradar sa ruta i a mès si vau tenir espectacle equestre inclos ja no es pot demanar mes.