dissabte, 26 de març del 2011

Camí antic de Son Bou - Torre d'en Gaumes

Distancia: 5Km ( anada ) - Dificultat: Facil.

Fa una setmana passava per sa carretera de Son Bou i així de repent vaig veura una indicació tipo ses de camí de Cavalls, indicava es camí antic de Son Bou, quina sorpresa no coneixia s'existencia d'aquest camí, aixi que avui encara que feia un dia un poc gris tocava descobrir aquest nova ruta.

Es camí comença devora s'escola nova d'Alaior, podem deixar es cotxo a s'aparcament i sortir des de allà mateix per un passeig que discorre per darrera s'escola.

Arribam fins una carretera secundaria que pasa per devall sa carretera general per un pont.

Passat es pont trobam dos desviaments hem de seguir per es de la dreta.

Caminam un poquet mes i torbam un altre desviament i de nou seguim per la dreta.

Apartir d'aquest punt sa pista ja es de terra i trobam sa primera indicació de cami vell de Son Bou.

Sa ruta ens dur per es costat de casetes i horts fins arribar a una baixada cap es barranc.

Atravesam un torrent per un pont es costats podem veure ses tanques plenes d'ametllers amb flor.

Ara ve una pujada que en dur fins sa carretera de Son Bou, però ens hem de desviar a l'esquerra per un petit caminet hi ha una indicació, es un poc mala de veura hem de  prestar atenció.

Apartir d'aques punt es camí es mes estret peró te tot es seu estat natural.

Seguim caminant fins arribar a sa carretera, aqui l'hem d'atravessar perque a s'altre banda uns metres mes envant segueix es camí antic, aquest tros no te cap senyalització a s'entrada.

A la meitat d'aquest tros de camí trobarem una senyalització de camí vell.

Sortirem a un camí i giram a l'esquerra, arribam a sa carretera que atravesam per seguir es camí que hi ha ben devant, ens dur fins Torre d'en Gaumes. Apartir d'aquest punt es camí vell de Son Bou desapareix, no se arriba a Son Bou per algun altre lloc o es lo que actualment es sa carretera, però no esta gens ben indicat.

Apartir d'aquest punt sa pista es d'esfalt i hem de caminar com 1.5 km. Abans d'arribar trobam es centre d'interpretació, si es temporada alta esta obert, el podem visitar, ens dona una ideia de com era sa vida al poblat en aquella epoca.

Seguim caminant i el cartell ens indica seguir per l'esquerra.

Finalment arribam as poblat de Torre d'en Gaumes, despres d'un dia gris es cel s'ha obert i es sol brilla quedant un dia precios.

A s'altre banda des camí hi ha es lloc de Torre den Gaumes, des que agafa es nom es poblat.

Ara sense frisseres podem visitar tot es poblat que es es mes grosos de Menorca, tot está ben indicat i encara hi ha algun tros que s'esta excavant. Açò es una petita mostra d'imatges des poblat, ja que en podria posar moltissimes mes.

Aqui teniu un parell de links per si voleu mes informació.

Despres de sa visita toca tornar, he tornat per es mateix camí de vinguda però aquesta vegada acompanyat d'es sol i tot tenia un altre color. Enfora podem veura Alaior que es d'ella hon hem començat ruta d'avui.

Aqui teniu es track, es es de tornada perque es camí no esta massa ben senyalitzat i d'anada m'he equivocat un parell de vegades de camí.

imma pieres ha dit...

Molt xulu per aqui també!!jo sabia d'un camí que hi ha per allà que li diuen es barranc d'es rellotge però no sé si es aquest que as anat tu,però ja me informaré i et diré si segueix fins a son bou...records Migue!!

Migue Pons ha dit...

Gracies Imma, es barranc des rellotge es a s'altre banda devora sa pedrera de Santa Ponça, ara em sembla que ja se per hont surt a Son Bou aquest cami pero un tros trop que es sa carretera tindre que investigar.

Daniel Alcalá Almela ha dit...

Hola Migue,sempre es una satisfacció descobrir noves sendes i camins,i si es per a veure llocs tan bonics e interessants com la Torre d'en Gaumes encara millor.

Salutacions.

Migue Pons ha dit...

Gracies Dani, va ser una ruta sencilla i curta però amb s'emoció de sa novetat.
Salutacions

Conso Triay Coll ha dit...

ala!!! Un altre descubriment!!

Migue Pons ha dit...

Aquet el vaig descobrir sense voler, avam si aquest cap de setmane puc tornar per allá i descobrir tot es cami vell i arribar fins Son Bou. Ja vos informaré.