diumenge, 16 de gener del 2011

Camí de Cavalls 20,19,18,17 Es Castell - Cala en Porter

Ruta 20,19,18,17 Es Castell - Cala en Porter

Distancia: 43km ( segons GPS ) - Dificultat: Alta

Sa ruta que he fet avui es bastant llarga inclou ses rutes 20, 19, 18 i 17 des Camí de Cavalls mes es trams intermitjos, sa distancia aproximada es de 43Km segons es GPS, sa dificultat l'he posada com alta no per es desnivells des camí, ni perque hi hagi trossos molt complicats sino per sa distancia que hem de cubrir. Si feis es trams des Cami de Cavalls per separat son facils inclus es poden fer amb fiellets.

He anat amb autobus de linia fins es poble d'Es Castell, devant s'esglesia del Roser que es allá hon atura es bus començara sa meva ruta.

Lo primer es dirigirme a Cala Sant Esteve per des de alla ja agafar es Camí de Cavalls, seguint sa carretera en 2km arribam a Sa Cala i alla just devora de s'aparcament trobam ja sa primera senyalització des camí.

Sa devallada a Sa Cala es molt curta i podrem veura trams d'es camí que esta empedrat.

Ja som a sa Cala de Sant Esteve.

Caminam un tros per sa Cala i tot duna vorem sa pujada per on seguiex es Camí de Cavalls.

Una vegada arribam dalt de ses primeres rampes, tindrem unes vistes fantastiques de s'entrada des Port de Maó.

Seguim camí envant, en tot moment està ben senyalitzat.

Es camí ens durà fins  Alcaufar aqui acaba sa ruta Nº 20 de sa guia de Camí de Cavalls. En aquest moment deixam de tenir senyalitzacions i hem de anar cap a sa plaja de Alcaufar que es desde allà on seguirà es Camí.

Una vegada a sa platja, trobarem es Camí en es fons que ens dura fins Punta Prima. Lo primer que veim es una petita cala es diu es Caló Roig.

Desde aquí seguim fins es Morro d'Alcaufar que hi ha sa Torre de defensa, es un bon lloc per aturar un moment i fer un petit descans.

Amb ses forçes renovades seguim es nostro camí cap a Punta Prima, aquest troç de ruta es totalment pla, una ruta ideal per fer una passetjada un mati de sol amb es fillets.
Finalment arribam a Punta Prima,  es final de sa Ruta Nº19 d'es Camí de Cavalls.

A partir d'aquest punt i fins arribar a Cap d'en Font está tot urbanitzat i ses senyalitzacions des Camí de Cavalls desapereixen, lo millor es anar per sa vorera de pedra en pedra y si no hi ha mes remei per s'esfalt.
Pasat sa platja de Prima pujam una petita costa que ens du fins un mirador desde on vorem s'Illa de l'Aire.

A la dreta d'aques mirador trobam ses senyals des camí de cavalls però en pocs metres desapareixaran.

Seguim fent vorera i arribam a sa Cala de Biniancolla.

Trobant alguna construcció ben original.

Algun tram no tenim mes remei que anar per sa carretera, sempre cap a ponent.

Ara arribam a sa plaja de Binibèquer un petit oasis dins ses urbanitzacions.

Lo siguent que trobam es el poblat de pescadors de Binibèquer, podem dedicar una estona a pessetjar per es seus carrerons i disfrutar d'una arquitectura singular.

Girant sa punta vorem ets Illots de Binisafuller.

Despres de un bon punyat de kilometres (7 mes o manco) caminant entre asfalt i sa vorera per fi tornam trobar ses indicacions de Camí de Cavalls que ens duran fins sa Cala de Binisafuller.

Desde Binisafuller es camí en du fins sa carretera un altre vegada però seguim tot recte i per fi trobam s'entrada des Camí de nou amb sa seva tipica barrera.

Un altre vegada tornam disfrutar d'es Camí de Cavalls i sa natura de Menorca.

Apartir d'aquest punt es camí esta ben senyalitzat i alla hon no hi ha indicadors trobarem alguna fletxa blava que ens indica sa direcció.

Aquesta es sa ruta Nº 18 de sa guia, ens durà de Cap d'en font fins es Canutells, bonu mes ben dit fins sa carretera que du a Canutells desde alla hem de caminar 2Km per arribar a s'urbanització de Es Canutells.

Una vegada som a s'urbanització devallam en direcció a sa platja i en es darrer carrer abans de arribar a s'aparcament giram a la dreta trobarem  una zona de picnic amb taules, allà surt es camí de cavalls, es sa ruta Nº17  Canutells - Cala en Porter.

Es camí ens dur per es barranc i esta perfectament senyalitzat.

Arribant a Cales Coves trobam una devallada empinada i alguna cova per es camí.

Ja som en es camí  que en pocs metres ens dur a Cales Coves, alla trobam una Necròpolis formada per unes 100 coves excavades a sa roca, sa seva construcció data de s'edad de broze (1200-750 a.c.) tambe s'empra durant s'edad de ferro i fins s'arribada d'es Romans.

Seguim fent camí ja cap a Cala en Porter, primer de tot  una forta pujada que ens dura fins dalt des barranc de Cales Coves, desde alla ja veim ses cases de s'urbanització de Cala en Porter.

Ens dirigirem a sa platja per es carrers de lo que mes que una urbanització sembla un poble, en temporada baixa casi tot està tancat però sempre hi ha algun bar obert, en temporada alta es un altre història, trobam de tot, supermercats, hotels, bars etc.

I finalment despres d'una baixada larga arribam a sa platja de Cala en Porter.

Desde aqui surt es camí que ens dura fins Son Bou, però ja duc 7,30 hores caminant i es sol ja cau he arribat as final d'aquest trajecta, es hora de telefonar perque em venguin a recollir.

Tot un dia practicament caminant, sempre envant sense pensar que tenia que tornar en cap moment, una experiencia que m'ha deixat una sensació fantastica i que repetire segur. Estic cansat em fan mal es peus però ha volgut la pena!!!.

Recomenacions: Si es temporada baixa hi ha que dur prou menjar i aigua, ja que sa majoria de supermercats de les urbanitzacions estan tancats, en temporada alta es diferent perque trobarem supermercats per tot.
A les zones urbanitzades no està senyalitzat el camí, ens hem de deixa guiar per l'instint i anar sempre en direcció oest i al costat de la mar, tambe podeu dur el mapa del trac del GPS. Una vegada arribeu a Cala Enporter hi ha autobusos de linia que ens podran dur de tornada a Maó.

Aquí teniu es Track per GPS d'aquest recorregut que he pujat a Wikiloc.

Daniel Alcalá Almela ha dit...

Hola Migue,una ruta molt completa i molt xula,sempre al costat del mar.
Per cert,una curiositat ¿un camí de cavalls es lo que açi deiem senda?

Salutacions.

Migue Pons ha dit...

Hola Dani, cami de Cavalls es el nom que te el GR223 i si podriem dir que es una senda que dona la volta a tota l'illa.