diumenge, 9 de gener del 2011

Camí de Cavalls 3 - Favaritx - Port d'Addaia

Ruta 3 Favaritx - Port d'Addaia

Distancia: 7,74Km - Dificultat: Mitja

Despres de ses festes de Nadal, es hora de reprender ses sotides i amb un día de sol com es de avui, que millor que fer una nova ruta des Camí de Cavalls.

Iniciam aquesta ruta desde Favaritx, un tros abans de arribar as far, a sa carretera trobarem s'entrada des camí amb sa típica barrera, apartir d'aqui tot es recorregut es per pistes de terra, començam a caminar i a la dreta vorem ses antigues cases de sa batería de Favaritx avui en ruines.

Una petita pujada i arribam dalt amb unes vistes espectaculars de sa costa nort.

Com que h'estat época de plujes es camí està un poc banyat.
Un poc mes envant hi ha una antiga casa que està derruida.

A partir d'aqui comença sa forta devallada cap es Pou d'en Caldes.

Es Pou d'en Caldes es una caleta de macs i un poc d'arena, l'hem de visitar i gaudir d'un moment de relax en aques indret. Com es seu nom indica també te un pou.

Seguim es camí i en aquest tram si es hivern hi ha bastant de fang, però tot es part d'es camï.

Ara trobarem una pujada que ens mostrarà unes bones vistes de es lloc de Mongofre. Baixam fins unes barreres que ens duran dins unes tanques que hem d'atravesar, apartir d'aquest punt i fins arribar a Port d'Addaia es camí es practicament sense desnivells importants.

Arribam as camí de Mongofre aqui sa dirreció a segir no està indicada però una vegada pasades ses barreres hem de anar cap a la dreta nostra.

Un troç mes envant torbam unes altres barrere i ja veim un altre vegada ses indicacions de Cami de Cavalls, atravesam un petit pont i seguim sa nostra ruta.

Arribam a un tram que en temps de plujes esta molt banyat podem intentar fer una dresera o atravessar amb precaució perque llenegue bastant.

Un revolt mes i ja som a ses salines de Mongofra.

Desde aqui arribarem a Port d'Addaia, però en es tram final des camí ens espera una curta però molt forta pujada .

Finalment arribam a s'urbanització de Port d'Addaia.

Una vegada aqui ens poden venir a sercar o tambe podem anar fins a Arenal d'en Castell que esta a uns 3Km i allá agafar un autobus que en du fins a Maó o Fornells.

Recomenacions per es recorregut: com sempre dur suficient aigua perque no hi ha cap font durant es trajecte, si es epoca de plujes dur un calçat adecuat per no quedar amb es peus xops. Es camí esta perfectament indicat tot es seu recorregut exceptuant quant arribam a es camí de Mongofra que hem de girar a la dreta despres de creuar ses barreres.

Aquí teniu es Track per GPS d'aquest recorregut que he pujat a Wikiloc.

cata ha dit...

Que ben explicat, gràcies!

Migue Pons ha dit...

Gracies Cata per el teu comentari