divendres, 17 de desembre del 2010

Camí de Cavalls 5 - Cala Tirant - Binimel.là

Ruta 5 Cala Tirant - Binimel.là

Distancia: 8,43Km - Dificultat: Mitja-Alta

Per començar aquesta ruta hem de anar fins a platges de Fornells, allà serà es nostre punt de partida, deixam es cotxo aprop de s'hotel Country Club i davallam fins una petita platja que hi ha baix d'aquest hotel, trobarem una escala de llenya que ens durà fins a sa platja de Tirant, es una cala gran i amb abundant arena, en s'estiu bastant frecuentada per turistes.

Creuam tota sa platja i a s'altra cap trobam un torrent que desemboca a la mar, hem de passar es torrent i pujar per una rampa en cimentada que hi ha al fons, dalt d'aquesta veim sa primera indicació de Camí de Cavalls, aquí seguim en direcció sur i a uns 200 metres agafam un desviament a ma dreta.

Apartir d'aquest punt hem de seguir ses indicacions des camí perqué està ben senyalitzat.

Tot es tram fins arribar a Cavalleria es lo que s'anomena un  "rompe piernas",  son constants pujades i baixades no amb molta pendent però podríem dir que no hi ha cap tram que sigui pla.

Passarem per diferents cales de macs fins arribar as Macar Gran.

Caminam una estona mes i arribam a ets Alens una petita caleta que hi ha devora es lloc de Santa Teresa la podreu distingir be perqué te un toldo fet amb llenyes.

Un poc mes endavant arribam a ses excavacions de sa ciutat romana de Sanicera, es Camí de Cavalls pasa be per es costat d'aquest restes.

Es interessant fer una aturada per aquesta zona,  visitar es Far de Cavalleria encara que està a uns 2,5Km però es seus impresionants acantilats valen la pena ser visitats, també es port de Sanitja i S'ecomuseu de Cap de Cavalleria, que el podeu trobar as lloc de Santa Teresa, aquí teniu s'enllaç a sa pàgina Web.

En aquest punt deixarem de tenir indicacions des camí, però hem de seguir sa carretera d'es far amb direcció Mercadal durant 1Km fins arribar a s'aparcament de sa platja de Cavalleria, que està a ma dreta. A partir d'aquí tornam trobar ses indicacions des Camí de Cavalls.

Arribam fins dalt de sa platja que te una escala de llenya per baixar i caminarem per s'arena fins a meitat de plaja aproximanament, pujam per una petita costa que hi ha devora una antiga construcció militar derroida.

Seguint ses indicacions arribam a Cala Mica aquest tram de camí es senzill.

Sortint de Cala Mica per un portell trobam una caleta molt petita d'arena i després una mes gran que no se com es diu de nom.

Ara ens espera una forta pujada per arribar dalt de Binimel.la, una vegada dalt tindrem unes vistes fantàstiques de Binimel.la, Cala Pregonda i ses illes Bledes.

Baixam  i en arribar a sa vorera de la mar, tant com anam fent camí trobam totes se petites caletes de Binimel.la que estan situades a sa part de llevant de sa platja grossa.

Una vegada arribam a sa platja de Binimel.la ja hem acabat es nostre recorregut, encara que es una platja verja, ja fa anys es va iniciar una urbanització que no va tirar envant, podreu veura un parell de xalets que no estan acabats i dalt hi ha un restarurant que esta obert es mesos d'estiu. També te un torrent allà vorem fotges, anegs i oques, que en s'hivern vindran devora noltros perqué els hi donem menjar.

Desde aquest punt ens pot venir a cercar algú o ens tocarà realitzar el recorregut de tornada, com va ser es meu cas.

Aquí teniu es Track per GPS d'aquest recorregut que he pujat a Wikiloc.