dijous, 9 de desembre del 2010

Es Migjorn - Binigaus

Ruta Es Migjorn Gran - Platja de Binigaus
Distancia: 5 Km - Dificultat: fàcil

Sa ruta comença as poble des Migjorn Gran, des d'aquí visitarem es barranc de Binigaus i ses Coves des Coloms i Polida que es troben a sa paret més occidental des barranc.

Partim de s'escola des Migjorn i seguim per una pista asfaltada que passa pes costat des cementeri des poble, seguim en direcció sur fins arribar a s'hotel rural Binigaus Vell.

Apartir d'aquest punt agafam una pista de terra, caminam un poc més i trobem un cartell que ens desvia a l'esquerra en direcció Cova des Coloms.

Aquí comença sa davallada cap es barranc de Binigaus, per un caminet entre ullastres, mates i pins.

Una vegada baix, una petita pujada ens du fins sa Cova des Coloms, situada a sa paret de llevant des barranc.
Sa seva impresionant alçada de 24 metres, fa que també se l'anomeni " Sa Catedral ", té una fondària de 110 metres i una amplada de 15m. Dins ella s'han trobat restes prehistòrics, el que dóna a entendre que era un lloc de culte a l'antiguitat. Aquest és un bon moment per relaxar-nos i disfrutar sa seva magestuositat i explorar cada rincó d'aquesta meravella natural.

Tornam cap es camí des barranc i seguim en direcció sur, una vegada atrevessam es primer portell que no te barreres, just girant a ma esquerra hi ha un caminet que ens durà fins a sa Cova Polida, a diferència de s'anterior cova aquesta és més petita però en es seu interior trobarem formacions creades per s'aigua.

Aquesta cova va ser explotada per s'extracció de sa seva pedra, en el temps en que no es tenia cura per sa natura i gran part de sa seva bellesa va desapareixer, però així i tot encara trobam columnes i estalactites a sa part de dalt de sa cova. Si miram amb deteniment també podrem veure rates pinyades.

Per entrar dins aquesta cova és indispensable dur una llanterna, té una entrada petita i dins està totalment a les fosques.

Sortint de sa cova tornam cap es camí des barranc i seguim en dirrecció sur de nou, abans de arribar a sa platja trobarem un pou i unes beurades per es bestià.

Seguim uns quants metres més i tot d'una trobam sa Platja de Binigaus. És una platja totalment verge amb abundant arena blanca i fina que a s'estiu està plena de turistes, com quasi totes ses platjes de Menorca.

Per finalitzar tenim dues opcions, tornar per allà on hem vingut o anar fins a sa Platja de Sant Tomas que esta a poca distància i des d'allà agafar l'autobus que duu fins as Migjorn, però aquest servei només funciona en temporada alta.

Aquí podeu trobar es track de sa ruta per GPS que he pujat a Wikiloc.

Unknown ha dit...

Molt bona idea aquest blog, Migue. Aniré mirant quines rutes feis... per fer-les jejejeje ;)

MErci per tota sa info que dones. Et linkaré al meu blog ;)

Moltes gracies Maria :)

Gloria Álvarez ha dit...

Molt xulo el blog. Bona iniciativa, felicitats family!

Gracies Gloria

cata ha dit...

M'agrada es blog. Ja tens unaltre seguidora.
Salutacions

Migue Pons ha dit...

Gracies Cata, m'alegra que t'agradi en breu aniré publicant noves rutes