divendres, 25 de febrer del 2011

Camí de Cavalls 15 i 16 Cala en Porter - Sant Tomas

Ruta 15 i 16  Cala en Porter - Sant Tomas

Distancia: 12Km - Dificultat: Mitja baixa.

Sa sortida d'avui ens dura per es Camí de Cavalls desde Cala en Porter fins sa platja de Sant Tomas, sa dificultat des recorregut es baixa, exceptuant un parell de pujades, tota sa resta es practicament amb un desnivell pla.

Partim desde s'aparcament de Cala en Porter, es fons podrem veura s'entrada cap es Camí de Cavalls que ens acompanay as barranc per una pista de terra.

Trobarem un vell pou es costat des camí.

Ara toca pujar i una vegada dalt tenim unes vistes fantastiques des barranc de Cala en Porter.

Es camí ens baixa i ens dur dins es barranc de nou.

Passarem per es costat d'una Era.

I poc a poc anirem pujant fins arribar a una carretera secundaria, aqui ens dirijim cap a l'esquerra, per una pista esfaltada uns metres fins trobar a ma dreta s'entrada des Camí de Cavalls de nou que torna ser una pista de terra.

Despres de caminar una estona seguint es camí que està perfectament senyalitzat trobam ja se davallada cap sa Caleta de Llucalari.

Ja som a sa Caleta de Llucalari, una preciosa entrada entre dos penyal que es imposible arribar si no es caminant.

Com que avui he sortit tart, aqui es un lloc perfecta per aturar, menjar i descansar un poc amb unes vistes i tranquilitat excepcionals.

Tornam partir ara cap a Son Bou, es camí ens dur cap un petit barranc i despres una forta però curta pujada ens deixa dalt de sa platja de Son Bou.

Un altre platja que ens va deixar es record d'es anys 70 amb forma de dos hotels dignes de Benidorm i no de Menorca. Son Bou es sa platja mes llarga de s'illa amb un kilometre de arena.

Ara es camí ens devalla fins s'urbanització que hem de creuar en direcció oest fins arribar en as final per tornar agafar es Camí de Cavalls.

Es camí el trobam es costat de s'hotel Jardin de Menorca i cap alla ens dirijim.

Aqui sa ruta ens dur per es barranc de Son Boter. Es costat esquerra podrem veura sa zona humida de Son Bou.

Un pont fet amb pedres de marès ens permet pasar per aquest troç.

Es camí ens dur cap a la mar i per alla discorre fins arribar a Sant Tomas.

Unes passes mes i ja som a sa platja de Sant Tomas, aquesta també està urbanitzada, i la podem atravessar de banda a banda per un passeig que hi ha ran de la mar.

Aqui es es final de sa nostra caminada per avui i que millor que una bona posta de sol per acabar sa nostra ruta.

Aquesta vegada no puc penjar es Track de GPS perque no es va quedar ben gravat, però es camí esta tot molt ben senyalitzat.

Fernando J. Feliu ha dit...

¡Hola Migue! Considere que és un Blog prou interessant, ja que ens mostres una imatge molt diferent al turisme de sol y platja.
L´illa te moltes coses a l´interior i espere poder visitarla algún dia.

Salutacions.

Conso Triay Coll ha dit...

Fantàstica ruta Migue!!!
La tenc pendent per fer!!

Migue Pons ha dit...

Gracies Fernando, si vols coneixer sa Menorca mes verge lo millor es venir els mesos no turistics, arribes a una platja i es tota per tu, no plena de barques i turistas com per juliol i agost. Salutacions

Gracies Consuelo, es una ruta que està guapa, te un parell de troços preciosos cala de Llucalari, barranc de cala en Porter i ames es recorregut es bastant sencillet. Salutacions