dilluns, 2 de juliol del 2012

Son Saura -Binimel.la - "Per la Menorca que estimam"

Son Saura - Binimel.la
Distancia: 18Km - Dificultat: Mitja
Amb la calor i humitat que feia dificultat Alta

Aquest passat cap de setmana i el pròxim, el Gob de Menorca  ha organitzat a modo reivindicatiu, fer sa volta per es Camí de Cavalls per relleus, baix el lema " Per la Menorca que estimam ".

Tot que no formo part d'aquest ni cap altre grup ecologista, com a Menorquí que estima sa terra i natura de sa nostra illa, em vaig solidaritzar i vaig voler aportar es meu granet d'arena, caminant dos d'les trams des GR.

Aquest trams des Camí ja els he fet amb diverses ocasions, però aquesta vegada tenia algo especial i diferent, primer el seu significat i segon la part nocturna que era una assignatura pendent meva amb es Camí de Cavalls.

Vam sortir a les 19.30h des de la platja de Son Saura (Son Parc) el primer tram del camí es lleuger pràcticament sense desnivells, l'únic inconvenient eren els 30 i pico graus de temperatura.

Una representant del Gob portava una bandera amb el manifest que es passava a cada relleu dels trams.

El camí va discorre amb bon ritme, al ser un tram poc exigent la gent el va fer sense cap problema.

Una vegada vam arribar a la carretera Maó-Fornells vam fer un retrobament per seguir el camí que ens duria ara per asfalt fins Cala Tirant.

A Cala Tirant vam creuar sa platja per torbar el relleu següent.

Aquí vam trobar la gent del relleu per el segon tram, n'Emilio que era el meu company de aventura i jo teniem el cotxe a Binimel.la, per poder fer dos trams seguits, així que vam seguir amb el següent grup.

Apartir d'aquí el camí canvia totalment, es mes puja-baixa amb trams mes tecnics, la llum del dia ens va abandonar i va començar el Camí de Cavalls nocturn,  tot i que hi havia lluna es nivolats la tapaven de tan en tan. Van emprar les llinternes i frontals per seguir el camí.

El grup poc a poc s'estirava i es veia la filera de llums com una llarga serp, en aquest tram erem unes 40 persones.

En varies ocasions ens van tenir que aturar per fer reagrupaments, al ser mes exigent el tram, alguns es quedaven enrrera.

Vam arribar fins el Camí de Cavalleria allà ens vam re agrupar i vam aprofitar per fer un petit descans i menjar un poc.

Ara tocava 1km de camí per asfalt, que es va fer bastant rapit, de nou vam reprendre el camí cap a la Platja de Cavalleria, la temperatura no se si havia baixat però no ho semblava, l'humitat era tant alta que estaves tot es temps suant.

Vam passar per Cala Mica alla vam fer un altre reagrupament i despres de passar una petita cala va venir la pujada mes dura de tot aquest tram.

Aquí m'Emilio coronant la pujada

Des de aquest punt fins la Platja de Binimel.la tot es baixada, vam arribar a les 00:20. Allà vam trobar el relleu i un parell de companys de camí mes valents que nosaltres vam seguir un tram mes.

Per nosaltres dos aquí va acabar aquesta petita aventura nocturna des Camí de Cavalls, que per la calor i humitat ens va fer ben suar.

Conclusió del recorregut: el motiu mareixia la pena i el tram nocturn una experiència nova.

Però es Camí de Cavalls s'ha de fer de dia per poder disfrutar des seus magnifics paisatges.

Track de sa ruta

Algunes de les fotos son de la web del Gob.