diumenge, 7 d’agost del 2011

Arbucies - Castell de Montsoriu

PR-C 201 - Arbucies - Castell de Montsoriu

Distancia: 20Km (anada i tornada) - Dificultat: mitja-alta

La ruta que farem es el PR-C 201 que va desde Arbucies fins el Castell de Montsoriu situat al turó de Montsoriu amb una alçada de 632 mts.

Desde l'hotel que estem allotjats, enfora veim es Castell de Montsoriu aquet es s'objectiu des dia, així que despres d'un bon berenar per tenir prou energia iniciam sa ruta.

Al fons podem veura el Turó de Montsoriu amb el Castell.

Atravesam es poble d'Arbucies i disfrutam des seus carrers, ponts, rius ... etc.

Caminar per el poble de bon matí es un plaer

Un pou amb bones vistes

Un petit salt d'aigua que veim al creuar el pont vermell.

Les fonts de bomba son molt curioses.

Ens dirigim fins el carrer de Castell i desde allà ens hem de dirigir al carrer Maüs, que no trobam, pero per sort la gent del poble en indica per on hem d'anar.

Pujant cap al carrer Maüs

Una vegada arribam al final del carrer Maüs alla ja veim ses primeres indicacións del PR-C201 així com tambe les del GR 83 que seguirem. Començan a passar per massies i cases de camp que hi ha a ses afores des poble, desde dalt tenim una vista fantastica des poble d'Arbucies.

Apartir d'aquest punt no tindrem problemes nomes hem de anar seguint ses indicacions del GR i si en algún moment no en veiem, torman arrera fins la darrera perque ens hem equivocat, açò es lo que ens va passar a nosaltres i vam fer un parell de pases innecesaries.... però bonu tot açò tambè es part de la ruta. Prest ens internam dins el bosc seguint el GR83.

Ens va acompanyar un dia fantastic en que el sol brillava,
tot i ser el novembre feia una bona calor.
Atravesam un torrent per un precari pont fet amb rames.
<><><><><><><>
En algun moment el camí surt del bosc,
 per pasar per dins tanques de pastura.
En aquest punt el PR-C201 es separa del GR 83 está perfectament senyalitzat i apartir d'ara hem de seguir les marques groga i banca.

Els paratjes que atravesam son preciosos, totalment diferent a lo que esteim acostumats a Menorca, caminam per una estora de fulles seques, trobam arboses per tot i ens impresiona l'alcada dels abres.
El camí en molts de trams estava completament cobert de fulles seques.

Els Arbuces estaven esplendits na Toñi no es podia resistir.

Arribam a una font que es diu Silvia, apartir d'aquest punt la ruta barata i deixa de ser suau per iniciar la pujada al turó de Montsoriu.

Un poc mes envant trobam un altre font, i començam a pujar gradualment fins arribar al camí que ens dur fins el Castell, aquí tenim dues opcions pujar per el camí de grava que du al Castell mes llarg però mes suau, o pujar per el PR-C que va tot recta cap a dalt.

El PR-C es mes curt però molt mes dur.

Triam el PR-C la pujada es bastant dura, però amb les cames calentes arribam fins dalt sense problemes.

El tram final es d'aquells que escaufa ses cames.

Ultims metres abans d'arribar.

Finalment ja som dalt !!!

El Castell de Montsoriu data del segle X i l'estàn restaurant, no el podem visitar per l'interior perque encara no està obert al pùblic, peró en estar acabada la seva restauració serà una visita obligada.

Amb unes magnífiques vistes del Castell, feim un descans a un petit pla que hi ha dalt del turó i com que ja es el migdia aprofitam per dinar d'uns bocatas que es deixen com a nous per fer la tornada.

Un paratje ideal per reposar forçes.

Ara toca tornar per el mateix camí que hem vingut, la baixada la feim aqueta vegada per el camí de grava que puja al Castell que certament es molt mes lleugera que el que hem pujat.

Les vistes son fantastiques, el fons veim el pobla de Breda.
Una vegada baix tornam agafar el PR-C 201 que ens dura fins el poble d'Arbucies de nou.

En aquesta direcció trobareu mes informació de la ruta.

Aquí hi ha el track de la ruta, hi ha un tros que en vam equivocar de camí i vam tornar enrrera. La ruta la vam fer sense track. Está molt ben senyalitzada.

Cesc Noguera Busquets ha dit...

Bones Miguel, m'agrada molt tal com as descrit aquesta ruta, com que le fet un pilor de vegades, però amb la bici de muntanya (la velo com dieu a menorca).El castell es impresionant, desdel mes de febrer que ja fan les visites guiades, es una oportunitat unica poder visita aquest castell, et recomano que tornis a Arbúcies i poguis visitar el castell per l'interior podràs veure alguna foto en el meu blog.

Migue Pons ha dit...

Gracies Cesc, ja vaig veura les teves fotos i per descomptat em vaig quedar amb ganes de tornari i visitar-lo per dins. El recorregut va ser precios i ens va agradar moltissim.