dissabte, 29 de gener del 2011

Cala Galdana - Binigaus - Cala Galdana

CALA GALDANA - BINIGAUS - CALA GALDANA

Distancia: 25Km aprox. Dificultat: Mitja - Alta

Sa ruta que faré avui es circular, partirem de Cala Galdana fins Binigaus per es Cami de Cavalls ( itinerari 14 de sa guia), desde Binigaus tornarem a Cala Galdana per es Sender des Litoral.

Sortim desde dalt de Cala Galdana en concret des carrer Cami de Cavalls, i ens dirigirem cap a Cala Mitjana.

Tot es recorregut es per pistes de terra o roques i desde aqui fins Binigaus caminarem majoritariament per dins es bosc.
Durant es camí trobam ses restes d'un forn de calç.

Arribant a Cala Mitjana desde es camí ya veim sa platja, abans pasarem per Mitjaneta una petita cala es costat de sa gran.

D'aqui fins Binigaus no pasarem per cap platja mes perque es camí es d'interior, durant es trajecte podrem veura elements etnologics tipics del camp menorqui.

Una bassa per replegar aigua.

Una barraca de porcs.

Ja arribam es barranc de Trebaluger.

Aqui hi ha un torrent amb un pas, però amb ses plujes d'aquest dies, s'aigua passa per demunt des pas, per sort puc atravesar sense tenir que llevarme ses botes però ve ben just de fer xop. Sort que son impermeables.

Aquest darrers dies ha plogut bastant i ses tanques estan ben ambassades.

Seguim es nostro camí aquesta vegada acompanyats des vadells.

Arribam a un altre torrent que atravesam sense problemes per es pont.

Caminam per es bosc, s'humitat que es respira junt amb s'aroma de sa marina fan un recorregut irrepetible.

Ja esteim arribant a Binigaus, però abans trobam una curiosa antiga caseta.

Despres de dues hores de caminar som a Binigaus.

Un petit descans aprofitant aquesta taula i reposam forçes.

Apartir d'aquest punt deixarem es camí de cavalls per agafar es sender des Litoral.

Aquestes son ses indicacions que trobarem apartir d'ara.

En d'aquest punt es camí va tot es temps per sa vorera de la mar, està tot indicat, es camí en alguns trams no està massa marcat i hem de emprar un poc s'intuició.
Estones hem de anar de pedra en pedra pujant i baixant tot es temps, aquest tros no te desnivells elevats, però es mes feixuc que es camí de Cavalls.

Ja som a Cala Escorxada una platja totalment verge com totes ses que trobarem i d'arena blanca i fina.

Caminam uns 10 minuts i tot d'una trobam Cala Fustam, es un poc mes petita però tambe te es seu encant.

Continuam caminant cap a sa Platja de Trebaluger aquest tram si que trobam un parell de pujades fortes i una devallada a sa platja ben picada.

Una vegada a sa platja tenc un obstacle bastant gros devant, es torrent va ple i la mar esta borinada.

Aquesta vegada no basta que me llevi ses botes per travessar, te mes de mig metre de fondaria i va variant en funció de ses ones de la mar, finalment depres de estudiar per on es millor creuar me tenc que llevar ses botes i es calçons, per poder arribar a s'altre banda.

Despres de creuar es torrent i vestir-me de nou, toca pujar, una vegada arribam dalt es camí, es ben pla fins arribar a Cala Mitjana, aqui tocara devallar fins sa platja.

Apartir d'aquest punt i fins Cala Galdana tornarem per es Camí de Cavalls.

Despres de 4 hores i 40 minuts de caminar ja som de nou en es punt d'inici.

Cal tenir en conta que si es epoca de plujes creuar es torrent de Trebalujer a sa platja es bastant complicat (sense quedar xops clar).

Es recorregut es espectacular tant es tram des camí de Cavalls dins es bosc com ses platjes verges que trobarem.

Aquí teniu es Track per GPS d'aquest recorregut que he pujat a Wikiloc.

Anònim ha dit...

Hola Migue, si puc escanejar unes fotos preses en juliol del 95, en es Mercadal, en la festa en que els protagonistes són els cavalls, en uns dies t´ho enviaré. Molt be per el blog. Andamontes

Migue Pons ha dit...

Gracies per el teu comentari, mira precisament jo som d'es Mercadal. Salutacions

Daniel Alcalá Almela ha dit...

Una ruta fantàstica,amb molt bons paisatges,com tots els que ens mostres a les teues cròniques.
Que ganes m'estas donant d'anar a Menorca i les Balears jejeje..

Salutacions.

Migue Pons ha dit...

Gracies Dani, pues ja saps, et perts un parell de dies per aqui, però si vens a fer senderisme no venguis a l'estiu que apart de estar tot ple de gent, amb la calor que far lo millor es estar a la platja.